התייחסות גוף-נפש של מרכז וומאנה לבריאות האישה בנושא בריאות העצם

כמה רשמים אישיים לסיכום שידור הלייב של מרכז Womena בנושא בריאות העצם

מאת: ד"ר רומי אנגל, מנהלת מרכז WOMENA

הניוזלטר הנוכחי, הוא הניוזלטר ה-12 שלנו !!! וזו הזדמנות לשתף אתכן, הקוראות שלנו, בצמיחתה של Womena, הן בתחום הקליני והן בתחום הנגשת הידע לקהילה. הניוזלטר הזה מרגש אותנו במיוחד, שכן הצוות שלנו בחר לשתף אתכן בכמה מהמחקרים והפרקטיקות הקליניים העדכניים ביותר בנושא של שמירה על בריאות העצם לאורך החיים.

ב-23 במאי 2023, ערכנו במרכז Womena מפגש רב תחומי בשידור חי, שהוקדש לנושא בריאות העצם, בהשתתפות נשות הצוות שלנו: רופאת הנשים – ד"ר מירב פרייברג, הפיזיותרפיסטית – פז אלסטר, ומומחית היוגה – מיכל שני. כל אחת חלקה את הידע והניסיון המקצועי הייחודי שלה מנקודת ראותה. אם פספסתן את השידור, ההקלטה זמינה לכן בכל זמן:

במהלך השידור, ד"ר פרייברג הדגישה, שלמרות הנטייה של נשים לדאגה גדולה יותר מאבחנה של סרטן השד, גבוהה הרבה יותר השכיחות של פציעות ותמותה הקשורות להידלדלות העצם בגיל מבוגר. היא האיצה בנו לשקול את החשיבות של טיפול למניעת אוסטאופורוזיס. פז אלסטר עזרה לנו להבין את הפיזיולוגיה של העצם ואת הקשר החזק הקיים בין מסת שריר לחוזק העצם. פז סיפקה טיפים מעשיים רבים על פעילות גופנית, אשר אותם היא ממליצה למטופלים שלה. לסיום, מיכל שני שפכה אור על התרומה המשמעותית של תרגול יוגה לבריאותה הפיזית והרגשית של האישה. היא שיתפה ביתרונות הנפשיים שאישה חווה מתהליך של ביסוס מרכז פיזי חזק. סיימנו את הלייב בתרגול יוגה קצר בהנחיית מיכל. כמו כן, הבטחנו לכלול טיפים תזונתיים של אחת מהנטורופתית שלנו, שרית דגן רבינר, אותם תמצאו בניוזלטר זה. שרית אף הפתיעה אותנו במתכון בריא לעוגת גבינה עשירה בסידן וטובה לעצמות!!!

כפסיכולוגית רפואית, אני מודעת, הן באופן אישי והן מבחינה מקצועית, לתפקיד הגדול שממלאת הבריאות הגופנית בכלל, ובריאות העצם בפרט, בתרומתה לכוח הגופני, ליציבות ולאיזון בחיי האישה. יחד, גורמים אלה מסייעים לתחושת העצמאות ולרווחה הנפשית. קיבלתי על כך תזכורת חוזרת בסתיו שעבר כשנפצעתי בירך בזמן פעילות של סקי מים. לא רק שחשתי כאב רב, אלא גם לא יכולתי לעסוק בכמה מפעילויות הספורט היומיומיות האהובות עליי. עבור רבים, פציעה כזו יכולה להיות תחילתה של ספירלה, הפוגעת בשלמותם הפיזית והרגשית. למרבה המזל, נוכל להימנע מכניסה לספירלה כזו על-ידי התייעצות עם אנשי מקצוע המומחים בתחום.

אם את או מישהי שאכפת לך ממנה מעוניינת לשפר את תחושת הרווחה שלה, או להתמודד עם מכשול פיזי/רגשי, מגיע לך לקבל ייעוץ  ממומחים. אנחנו כאן כדי לסייע לך.


בריאות העצם בהתייחסות רב תחומית

לקבלת עדכונים וקישורי חינם להרצאות הצטרפי לקבוצות הוואטצאפ השקטות שלנו

אהבת? שתפי:

תפריט נגישות

השאירי פרטים ונחזור אלייך

Thank you

סובלת מחרדות ? ייעוץ נפשי ללא עלות